ابزارهای انتخاب کلمات کلیدی؛ معرفی 11 ابزار رایگان و کاربردی
نوشته شده توسط : ساحل

1. Keyword Planner
گوگل با داشتن میلیاردها کاربر در سراسر عالم به نوعی ارباب موتورهای جستجو محسوب می‌شود؛ پس چه ابزاری بهتر از ابزاری که خویش گوگل برای تحقیق و گزینش واژه ها کلیدی در گزین کردن ما پیمان داده است؟ افزار رایگان تحقیق واژه ها کلیدی گوگل با اسم Keyword Planner با اطلاعات ارزشمندی که ارائه می‌دهد می‌تواند به شما در برداشتن اولین گام‌ها در گذرگاه پژوهش و آنالیز کمک کند.
این ابزار کاربردی، اساساً برای ارائه پیشنهاد کلمات کلیدی پسندیده به کاربران کمپین‌های پولی پلتفرم AdWords طراحی شده، اما می‌توانید متعلق به برای پیدا کردن واژه ها کلیدی ارگانیک هم استفاده کنید. Keyword Planner حجم جستجوی ماهانه محلی و جهانی واژه ها کلیدی و میزان چشم وهمچشمی بر سر آن‌ها را نشانه می‌دهد. علاوه بر این، برای شناسایی ترندها یا روندهای دوست داشتنی و ایده اخذ برای واژه ها کلیدی جدید نیز می‌توانید از این آلت کمک بگیرید.
با توجه به میزان رقابت و حجم جستجو می‌توانید کلمات کلیدی که چشم وهمچشمی متوسط (Medium) یا کم (Low) دارند و میزان جستجوی ماهانه جهانی یا محلی آن‌ها (بسته به مخاطبان هدفتان) بیشتر است را گزینش کنید و به عبارتی، میوه‌های دم دست تری را بچینید.
توجه داشته باشید که آمارگرفتن و ارقامی که در اینجا مشاهده می‌کنید 100 درصد ریزبین نیست؛ لذا توصیه می‌شود که برای تصمیم‌گیری در جهت انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای محتوای وب‌سایتتان علاوه بر این ابزار، از ابزارهای دیگری هم کمک بگیرید.

ابزارهای گزینش واژه ها کلیدی

2. Bing Webmaster Tools
موتور جستجوی بینگ که یگانه از سرمایه‌های شرکت مایکروسافت محسوب می‌شود نیز می‌تواند در پیدا کردن واژه ها کلیدی پسندیده به شما کمک کند. با درج کلمه کلیدی مورد نظر خویش در قسمت Keyword Research وبمستر تولز موتور جستجوی بینگ می‌توانید واژه ها کلیدی همانند با آن را به به اتفاق شمار و روند جستجو مشاهده کنید. به‌علاوه، امکان تنظیم کشور، زبان و بازه زمانی نیز وجود دارد؛ البته با هستی اینکه مملکت ایران در فهرست کشورهای قابل گزینش قرار دارد، اما جای زبان فارسی در بخش زبان‌ها خالی است. با این وجود، کلمات کلیدی که نمایش داده می‌شود متناسب با زبان همان واژه کلیدی است که در کادر بالا وارد کرده‌اید و لذا از این بابت مشکل خاصی هستی نخواهد داشت.
در دسته Search Keywords وبمستر تولز بینگ نیز می‌توانید شمار دفعاتی که سایت شما برای کلمات کلیدی گوناگون در نتایج جستجو ظاهر شده و همچنین درصد کلیک خوری و جایگاه سایت در نتایج نمایش داده شده را مشاهده کنید. با پروا به این دسته می‌توانید واژه ها کلیدی مناسب‌تری را انتخاب و در بخش Keyword Research درج کنید.

ابزارهای انتخاب کلمات کلیدی

3. Google Search Console
کنسول جستجوی گوگل یک آلت همانند با قسمت Search Keywords بینگ، ولی قوی‌تر از آن را برای تحقیق و گزینش واژه ها کلیدی در پسندیدن شما پیمان می‌دهد.
بخش مناسب برای تحقیق کلمات کلیدی، تقدیر موشکافی آمارگرفتن جستجو است که در قسمت Performance کنسول جستجوی جدید گوگل پیمان دارد و جزئیات کاملی از کلمات کلیدی که در 90 روز ماضی کلیک خورده‌اند را نشان می‌دهد. برتری گوگل نسبت به بینگ این است که می‌توانید فیلترهای مختلفی را بر روی اطلاعاتی که نمایش دیتا می‌شود اعمال کنید الی نتایج معنادارتری در برگزیدن داشته باشید. به عنوان مثال، برخلاف بینگ در اینجا می‌توانید کلمات کلیدی را بر پای بست، کشور پالایه کنید که این قابلیت به‌خصوص برای وب‌سایت‌هایی که کشورهای مختلفی را منظور قرار می‌دهند زیاد کاربردی و سودمند خواهد بود.
به‌علاوه، امکان پالایه کردن نتایج بر اساس کوئری یا عبارت جستجو شده نیز وجود دارد. به عنوان مثال، با به کارگیری دکمه New در سرنوشت فیلترها، برگزیدن Query و سپس درج کلمه SEO، تنها کلمات کلیدی حاوی واژه SEO نمایش داده خواهند شد. نموداری که در رأس جدول واژه ها کلیدی قرار دارد نیز می‌تواند در فهم روند جستجوها و مقایسه دقیق‌تر کلمات کلیدی به شما کمک کند. به این قصد کافی است که بر روی واژه کلیدی مورد نظر کلیک کنید تا صفحه مجدداً بارگذاری شود؛ در این حالت فقط آمار همان کوئری یا واژه کلیدی که روی آن کلیک کرده‌اید نمایش دیتا می‌شود.

ابزارهای برگزیدن کلمات کلیدی

4. KWFinder
وب‌سایت KWFinder یکتا از ابزارهای انتخاب کلمات کلیدی است که اطلاعات توأم با جزئیات سودمندی را درباره هر کلمه کلیدی ارائه می‌دهد؛ از جمله، روند جستجو، حجم جستجوی ماهانه در 12 ماه اخیر، میانگین خرج تبلیغات کلیکی گوگل، میزان رقابت و کاستی واژه کلیدی. برای شروع کافی است که واژه ها مطلوب و قصد خویش را در کادر مربوطه وارد و سپس کشور و زبان هدف برای انجام پژوهش کلمه کلیدی را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که علیرغم وجود زبان پارسی (با عنوان Persian)، کشور ایران در لیست زبان‌های این ابزار وجود ندارد؛ درعین‌حال، پیشنهادات مناسبی ارائه می‌شود و مشکلی پیش نخواهد آمد.

ابزارهای گزینش واژه ها کلیدی

 

5. Answer the Public
این وب‌سایت آلت خوبی است که سؤالاتی که معمولاً با به کارگیری واژه کلیدی مورد نظر شما از گوگل پرسیده می‌شود را نمایش می‌دهد. روش پیشه وب‌سایت Answer the Public به این ترتیب است که با کلمه کلیدی شما سؤال می‌سازد و سپس با به کارگیری آلت Google Suggest فهرستی از سؤالاتی که احتمالاً مخاطب شما به پیگیری پذیرش آن‌هاست را فرآوری می‌کند. البته از آنجایی که این وب‌سایت مبتنی بر زبان انگلیسی است معمولاً بسیار به درد کاربر ایرانی نمی‌خورد، اما معمولاً بخش انتهایی آن (که حاوی واژه ها کلیدی پیوسته است) پیشنهادات نکوداشتن ارائه می‌دهد که پروا به آن برای پژوهش و انتخاب واژه ها کلیدی خالی از لطف نخواهد بود.
بیشتر بدانید: 11 شیوه برای درمان طبیعی رتبه وب سایت در موتورهای جستجو
ابزارهای برگزیدن واژه ها کلیدی

6. Keywordtool.io
Keywordtool.io یک نسخه مجانی دارد که به کمک آن می‌توانید با وارد کردن یک واژه کلیدی، واژه ها کلیدی مانند با آن را مشاهده کنید و ایده بگیرید. از دسته مزایای Keywordtool.io برای کاربران ایرانی، وجود زبان فارسی در لیست زبان‌های این افزار است. به‌علاوه، برخلاف وب‌سایت Answer the Public، با استفاده از تقدیر Questions در زیر کادر جستجو، می‌توانید سؤالاتی که کاربران پارسی زبان در باره کلمه کلیدی مورد نظرتان از گوگل می‌پرسند را نیز مشاهده کنید. در سمت چپ جدول نتایج نیز دو کادر وجود دارد: با استفاده از کادر Filter Results می‌توانید نتایج را بر اساس واژه یا عبارت باره عقیده خویش پالایه کنید (مانند پالایه Query در کنسول جستجوی گوگل). در قسمت Negative Keywords (کلمات کلیدی منفی) نیز می‌توانید پنج کلمه‌ای که مایل به مستثنا کردن آن‌ها از نتایج موجود هستید را وارد کنید.
توجه داشته باشید که میزان جستجو، روند، خرج هر کلیک (برای AdWords) و حجم چشم وهمچشمی برای کلمات کلیدی در نسخه مجانی Keywordtool نمایش داده نمی‌شود.

ابزار تحقیق کلمه کلیدی keywordtool.io



ابزارهای برگزیدن کلمات کلیدی

7. SEMrush
SEMrush اساساً رایگان نیست، اما در هر روز لغایت سقف محدودی می‌توانید از آن به‌رایگان بهره‌گیری کنید. SEMrush آلت جامعی است که اطلاعات گوناگون و سودمندی (از کلمات کلیدی پیوسته و روند جستجو گرفته تا وب‌سایت‌هایی که بالاترین رتبه‌ها را برای واژه کلیدی باره عقیده در کمر بستن دارند) را برای پژوهش و انتخاب کلمات کلیدی ارائه می‌دهد. پروا داشته باشید که کاربران نسخه مجانی به 10 جستجو در روز محدود شده‌اند. به‌علاوه، در حال آماده کشور ایران در فهرست کشورهای این ابزار وجود ندارد؛ در همان سان با گزینش ایالات متحده (US) یا کشورهای فارسی زبان، مخصوصاً برای واژه ها کلیدی کلی‌تر می‌توانید نتایج مناسبی را به دست بیاورید.

ابزارهای انتخاب کلمات کلیدی

8. Ubersuggest
Ubersuggest نیز ابزار دیگری است که با تکیه بر اطلاعات Google Suggest می‌تواند برای پژوهش و برگزیدن کلمات کلیدی به شما کمک کند. به این منظور، بس است که یک واژه کلیدی را در کادر مربوطه وارد کنید الی فهرستی از واژه ها کلیدی مرتبط به همراه یک نمودار و وب‌سایت‌هایی که بالاترین رتبه را برای آن کلمه دارند نمایش داده شود. این افزار مدعی است که کلمات کلیدی جدیدی را ارائه می‌کند که حتی در Keyword Planner گوگل نیز وجود ندارند. در عین حال، زبان پارسی و کشورهای فارسی زبان در این ابزار تعبیه نشده و عملکرد مطلوبی برای تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی فارسی ندارد؛ با این وجود، ایده‌هایی که در تقسیم Keyword Ideas برای انتخاب کلمات کلیدی ( به‌خصوص کلمات کلیدی کلی‌تر) می‌دهد می‌تواند راهگشا باشد.
پس از آنکه لیست واژه ها کلیدی ظاهر شد می‌توانید آن را دانلود یا کپی کنید و سپس با استفاده از Keyword Planner بررسی کنید که با توجه به میزان جستجو و چشم وهمچشمی کدام موارد ارزش بهره‌گیری را دارند.





:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: